Podsumowanie urlopu: Energylandia – Polanica Zdrój – Praga

Safari

Wróciliśmy!

Nasza trzyosobowa rodzinka właśnie wróciła z długo wyczekiwanego urlopu. Nadszedł czas na krótkie podsumowanie urlopu, tego gdzie byliśmy, ile wydaliśmy oraz jakie wrażenia mamy po naszej wycieczce. Nasza wycieczka składała się z kilku etapów, o których słów kilka poniżej.

Etap pierwszy - Hotel Paszkówka oraz Energylandia
W czwartek 30.07.2015 wyruszyliśmy w podróż z Nad samego morza (mieszkam 1,5km od plaży w linii prostej) do Hotelu a raczej małego pałacyku w Paszkówce na południu Polski w którym to zatrzymaliśmy się na jedną dobę.
Hotel naprawdę bardzo fajny ale przede wszystkim zaskoczył nas dwoma ogromnymi psami (chyba charty), które chodziły sobie swobodnie po korytarzach hotelowych :) Od razu uspokajam, pieski są naprawdę spokojne i nie zwracają uwagi na gości hotelowych czego dowodem był fakt, że gdy przypadkiem mój syn nadepnął jednemu z nich na łapę - nawet się nie spojrzał leżał sobie dalej niczym nie wzruszony :)
Po udanym wypoczynku od podróży ruszyliśmy do Energylandi do której bilety wstępu kupiliśmy w pakiecie z dobą hotelową w Paszkówce.

Pierwsze podsumowanie Wydatków:
162 PLN - Paliwo od Gdyni do Paszkówki i później Energylandi - Dojechaliśmy spokojnie na jednym baku!
750 PLN - Hotel (pełne wyżywienie) + Bilety wstępu do EnergyLandi
100 PLN - Duża ilość napojów + wyżywienie w Energylandi
1012 PLN - Razem

Wrażenia
Pałacyk w Paszkówce wraz z basenem i wspaniałym miejscem do wypoczynku na ogromny plus - szkoda, ze tak daleko od Nas
Energylandia z całą stanowczością najlepszy park rozrywki w całej Polsce, trochę jeszcze brakuje do zagranicznych parków ale cały czas budują nowe atrakcje - Na pewno warto!

Etap drugi - Polanica Zdrój i okolice
Po wspaniałym aczkolwiek krótkim wypoczynku oraz po emocjach związanych z największym parkiem rozrywki w Polsce ruszyliśmy do Polanicy Zdrój. W Polanicy spotkaliśmy się ze znajomymi którzy czekali już na nas na miejscu. Zatrzymaliśmy się 1,5 km od Centrum w ogromnej willi. Trochę baliśmy się, iż standard będzie przekłamany w stosunku do tego co było opisane przez właściciela na portalu z ofertami noclegów ale na szczęście nas 2 pokojowy apartament z własną łazienką okazał się być na bardzo dobrym jak nie na wysokim poziomie! Do dyspozycji mieliśmy także stół bilardowy, stół do tenisa stołowego (heh nie wiedziałem, ze moja zona umie tak grać w Ping Ponga), basen dla dzieci, grill, miejsce na ognisko, w pełni wyposażoną kuchnię, Wifi, Duży płaski tv - Naprawdę warunki wspaniałe a miejsce okazało się być bardzo dobrą bazą wypadową na przeróżne atrakcje turystyczne.
O to niektóre z atrakcji odwiedzone przez nas, które gorąco polecam:

• Błędne skały
  • Szczeliniec
  • Adrspach skalne miasto (po Czeskiej stronie)
  • Dvur Kralove - Safari samochodem a później zwiedzanie ZOO (po Czeskiej stronie)
  • Polanica Zdrój - wspaniały kurort do niekończących się spacerów

Drugie podsumowanie wydatków:
532 PLN Paliwo - dojazd z Energylandi do Polanicy Zdrój oraz zwiedzanie okolicznych atrakcji
720 PLN - 8 noclegów w Polanicy Zdrój (2 dorosłych + 1 dziecko)
400 PLN - wejściówki (Adrspach, Błędne skały, itp...) (2 dorosłych + 1 dziecko)
40 PLN - parkingi
900 PLN - Wyżywienie - restauracje, lody, napoje, zachcianki, itp... (2 dorosłych + 1 dziecko)
100 PLN - pamiątki
2692 PLN - Etap drugi
3704 PLN - Razem

Wrażenia
Wspaniała okolica, baza noclegowa (niska cena oraz wysoki standard) oraz woda źródlana "Staropolanka". Brakowało mi tylko knajp/restauracji typowych dla danego regionu - najlepszym strzałem w dziesiątkę była - uwaga - restauracja Gruzińska (tanio i smacznie) oraz naleśnikarnia :)
Na pewno jeszcze wrócimy do Polanicy Zdrój.

Etap Trzeci - Praga
Będąc jeszcze w Polanicy Zdrój zarezerwowaliśmy kilka dób hotelowych w Pradze. Trochę sceptycznie podchodziłem do zwiedzania miasta w Czechach ale co tam im więcej miejsc zwiedzonych tym lepiej dla mnie, dla mojej rodziny oraz dla naszych wspomnień. Droga z Polanicy Zdrój do Pragi okazała się dość szybka i mało męcząca. Po wyjechaniu z samego rana a następnie po zakwaterowaniu w hotelu jeszcze tego samego dnia pojechaliśmy zwiedzać stare miasto.
Muszę powiedzieć, że Praga wywarła na mnie ogromne ale i przede wszystkim pozytywne wrażenie. Nie będę się rozpisywał co warto zwiedzić lub udało nam się zobaczyć, ponieważ to znajdziecie na blogach/serwisach z tym związanych :) Jedno wiem na pewno uważam, że kilka dni w Pradze to za mało aby zobaczyć wszystkie interesujące nas miejsca.
Ciekawostka z Pragi.
Magia centrum nabiera tutaj nowego znaczenia. Frycowe zapłaciliśmy tylko pierwszego dnia w pierwszej restauracji z piwem.
Restauracja w Centrum piwo Kozel cena 150 Koron,
vs.
Restauracja o wyższym standardzie ale już 200 m od ścisłego centrum to samo piwo 50 Koron.

Największa przebitka była jednak na Coca Coli.
0,5 l Coca-Cola w sklepie "Zabka" w centrum nie na głównych ulicach cena 24 Korony
vs.
0,5 l Coca-Cola w sklepie "Zabka" w centrum na głównej ulicy oddalona od powyższej o 250m - cena 120 Koron
Jednak sumarycznie Praga okazała się być nie droga - jeżeli szybko wyciągnąłeś powyższą lekcję!

Trzecie podsumowanie wydatków:
400 PLN Paliwo - dojazd z Pragi do Polanicy Zdrój a następnie powrót do Gdyni
450 PLN - 3 noclegi w hotelu w Pradze (2 dorosłych + 1 dziecko)
500 PLN - Wyżywienie - restauracje, lody, napoje, zachcianki, itp... (2 dorosłych + 1 dziecko)
500 PLN - Zakupy w centrum handlowym
100 PLN - pamiątki
1950 PLN - Etap trzeci
2692 PLN - Etap drugi
5654 PLN - Razem

Wrażenia
Praga jest piękna i naprawdę bardzo nam się podobało zwiedzanie w szczególności starego miasta. Praga jest europejską stolicą "pełną gębą" a powiedzenie Multikulti odwzorowuje panujący tam "klimat".

Podsumowanie:
Droga jaką pokonaliśmy podczas obecnego urlopu 2024 km. plus kilometry nabite podczas przemieszczania się po okolicy Polanicy Zdrój ok. 600km, co daje łącznie 2624 km.
Trasa naszego przejazdu - Google Maps

Urlop uznaję za bardzo udany pomimo, iż wydaliśmy więcej niż zakładaliśmy. Ale jak dla mnie właśnie od tego jest urlop aby sobie wynagrodzić cały rok ciężkiej pracy!

A dla wytrwałych do końca artykułu 6 zdjęć z naszego urlopu.

2 przemyślenia nt. „Podsumowanie urlopu: Energylandia – Polanica Zdrój – Praga

1. A jak dokładnie było w energylandii? możesz opisać dokładniej wrażenia i czy dużo było ludzi bo ja nie wiem czy się przejechać tam czy nie ?

1. Witaj Bazant,
      W Energylandi byliśmy na 5 min przed otwarciem.
      Szybka rundka po wszystkich atrakcjach – bez żadnych kolejek!
      Po 2 godzinach od otwarcia kolejki na 15 min do każdej z atrakcji.
      A co do tego czy się opłaca i jakie wrażenia?
      Moja odpowiedź brzmi: Bardzo dobrze spędzony czas, wrażenia wspaniałe. Jak na Polskie warunki wielkie brawa za inicjatywę! Na pewno kiedyś tam wrócimy.